e simin aki fakansi (deze week hebben we vakantie) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu e simin aki fakansi (deze week hebben we vakantie) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu

e simin aki fakansi (deze week hebben we vakantie)

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

11 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia! There we are again!

Afgelopen week hebben we herfstvakantie gehad. (Helaas, heel zwaar leven hier) waren de eerste dagen bewolkt met veel regen. Daarom hadden we besloten de week actief te starten met de klim van de Christoffelberg. Vol goede moed vertrokken we maandagochtend om een uur later bij de ingang te parkeren. Helaas, de entree was dicht omdat het had geregend en je dan dus blijkbaar niet de berg op mag. Helaas pindakaas. Nog geen 4 minuten verderop was gelukkig ook een national park met de 7 inhammen, wat was dat prachtig zeg! De zee komt op de mooiste manieren terecht tegen de rotsen wat op verschillende plekken in het park mooie uitzichten geeft. Om het maar meteen goed te doen hebben we er een cultureel dagje van gemaakt, langs St. Willibrordus terug gereden om de flamingo's te zien en door naar de grotten van Hato. Maar wat is een maandag zonder onze wekelijkse boodschappen. Dus weer op pad naar de Mangusa (grote supermarkt hier). Maandagavond hadden we dan (lekker op tijd) een welkomst barbeque van het huis. En niet zomaar een bbq, eentje op het strand! Wat wil je nog meer.
Ik probeer elke dag op te staan rond 7 uur zodat ik eerst een paar uur wat aan school kan doen om vervolgens in de vakantie nog te genieten van leuke dingen. Dus dinsdagochtend staat steef om 7 uur naast haar bed om aan school te knallen (9 verbaasde huisgenoten verder, maar ik had mijn schoolwerk gedaan!). 'middags met Rosalie een strandtas gescoord in Punda, autolampen laten maken en even langs het appartement gereden waar mama en Wilfried zullen logeren als ze naar Curacao komen en vervolgens gestrand in een verschrikkelijke plek om te lunchen, haha. Productief dagje kan ik wel zeggen. De rest van de week ook weer van 7 tot 1 aan school gewerkt en vervolgens lekker op het strand gelegen. Over stranden gesproken, Blue bay, wat een paradijs! Kon het niet laten jullie die plek al op Facebook te laten zien, prachtig! Gisteravond hebben we met wat meiden het huis gegeten in Otrabanda, SUSHI!!! JAMMIEEEE. De avond afgesloten op het plein met een liveband en een drankje, top avond!
Van de week met Rosalie nog naar de dokter geweest. Dat is ook een aanfluiting hier hoor, wat een flapdrol was die arts, maargoed de kennis heeft hij natuurlijk wel. Als dank voor mijn taxi rit heen en weer kreeg ik van Roos een heerlijke smoothie=) Thanks roos!

Vandaag ben ik om half 8 opgestaan en was het de bedoeling met school te beginnen, maar zoals jullie dus merken is mijn concentratie afgedwaald naar deze blog! Afgelopen week zijn mijn onderzoeken goed gekeurd en heb ik het idee goed bezig te zijn op schoolgebied. Nu gaan we lekker van het weekend genieten en begint maandag onze stage weer! Veel lessen in de planning dus ik hoop dat de kids weer opgeladen zijn.
Oja, we hebben een nieuwe vriend ontmoet, hij komt elke ochtend trouw op het balkon zitten om mijn schoolwerk te stimuleren (onze huisleguaan) verder lopen er zo nu en dan wat salamanders naar binnen die na een rondleiding door het huis te hebben gehad weer rechtsomkeers maken naar buiten.

Pasa un bon wikent (prettig weekend!),
Veel liefs uit dushi Korsou

• 11 Oktober 2014 - 15:40

Fred Rijntalder:

Heeeeee Stephanie, zo te lezen gaat het goed met je en heb je daar
    een geweldige tijd en zie je veel fantastische dingen.

Hebben ze daar niet een klein huisje te koop (paar duizend euro), om als vakantie huisje te gebruiken.

Geniet van je tijd daar en doe de groeten aan je moeder en aan Wilfried.

Groetjes Fred Rijntalder.

• 11 Oktober 2014 - 20:53

Mama:

zo je leest Fred wil wel een huisje daar, wellicht kan jij hem wat aanbevelen,
    liefs Mama