Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik geniet ontzettend maar ben vooral ook erg druk met school. Na de herfstvakantie heb ik een lesdag gekregen om de hele dag te mogen draaien. Elke dinsdag geef ik de hele dag dan les en mag ik dat geheel indelen naar mijn eigen wensen en ideeën, super leuk!

Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met mijn onderzoeken. Ik heb een onderzoek gestart over de motivatie van kinderen in de klas. Ik lang bezig geweest met oriënteren omdat ik graag een onderwerp wilde waarbij ik zelf gemotiveerd (jaja, daar begint het al)ben om het onderzoek succesvol te maken. Ook heb ik voor een ander onderzoek over de cultuurverschillen gekozen voor het onderwerp straffen en belonen. Hoewel het in eerste instantie wel redelijk lijkt over te komen zoals in Nederland, is dat toch zeker niet het geval. Helaas worden er hier ook kinderen geslagen en blijf je als leerkracht redelijk machteloos. Ik heb vorige week een enquete uitgedeeld onder de ouders en ben heel benieuwd wat daar uitkomt!

Vorig weekend zijn we in het weekend naar een nieuw strandje gegaan, porto Marie. Wat een drukte van belang, bleek dat er een kindermarathon werd gehouden en een meisje uit mijn klas was de jongste die mee deed! Als trotste juf stond ik samen met Rosalie aan te moedigen. Een leuke middag. S avonds lekker uit eten geweest en zondag weer naar ons vertrouwde strandje op Blue Bay, prachtige plek om een mooie zondag door te brengen. S avonds hadden we na zonsondergang een grandioos plan maar wat makkelijks te eten op Blue Bay. Niet nadenkend over hoe chique het er allemaal uitzag schoven we gezellig aan. HAHAHA dat doen we dus nooit meer, het leek de menukaart van de koningin wel! Hihi, wel lekkere garnaaltjes gesmikkeld en lekker naar huis gegaan.

Afgelopen week weer een leuke week op stage gehad. Voor mijn gevoel vliegt de tijd voorbij. Ik begeleidt kinderen 1 op 1 die een lees/letter achterstand hebben. Er is een meisje een kei in manipuleren die al 3 maanden lang haar buurmeisje alles laat maken. Ze valt nu behoorlijk hard door de mand, maarja als leerkracht kan je haar moeilijk het probleem zelf op laten lossen. Een leerzaam projectje dus voor mij. Afgelopen woensdagen heb ik ook extra dagen gelopen zodat ik een paar dagen vrij mag nemen als Rutger komt. Mijn begeleidster leeft helemaal met me mee en vindt het heel leuk dat mijn vriendje langs komt (zoveel vriendjes zijn er niet die dat doen zei ze). Volgende week is het al zover, 4 november komt Rutger gezellig deze kant op! ZIN IN!!!!!!

Afgelopen weekend zijn we naar een struisvogelfarm gegaan. Wat een belevenis. Super super super super leuk om te doen. Ik heb de struisvogels eten gegeven en heb op een struisvogelei gestaan, toch bijzonder om te doen. Echt een leuke dag. Er is ook een mogelijkheid om op zo'n beest te rijden voor een minuut. Myrthe en ik waren direct dolenthousiast, maar op zaterdag kan dat niet dus konden we een wel een keer mailen als we nog wilden. In de middag zijn we naar Sint Barbara Beach Resort gereden in je raad het al, sint Barbara! Wat een paradijs. We liepen naar binnen en ik had direct maar dan ook direct het idee net aan gekomen te zijn op vakantie met mijn koffertje. Wat een mooie plek. Met onze charmes het voor elkaar gekregen om aan het zwembad te mogen liggen want als je voor een dagje komt mag je eigenlijk alleen op het strand liggen. Wat wil je met 5 leuke meiden op stap! S avonds een hapje gegeten bij de tropen. Zo lekker tropisch als het was hadden de muggen mij ook als beste vriend uitgekozen. Maar liefst 20 muggenbulten rijker liep ik de tent weer uit met een volle maag (wel lekker gegeten).

Het weekend iets minder leuk afgesloten zoals we hadden gepland. Vol leuke en gezellige moed stapten we zondagochtend op een quad om een leuke eilandtour te maken. Lang verhaal kort, we reden niet de bocht om maar rechtdoor door de prikkelbosjes. Gevolg: steef viel eraf en heeft een gekneusde vinger en Rosalie een gekneusde teen. Een hoop schaafwonden, bulten en blauwe plekken verder maar alles gaat naar omstandigheden goed met ons. Jullie hoeven je verder geen zorgen te maken, maarja, het hoort ook bij mijn avonturen hier op Curacao.

Nu ben ik vooral aan het herstellen en mijn rust aan het houden thuis. Even niet in de zon en naar stage zodat ik er snel weer tegenaan kan.

heel veel liefs,
Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stephanie

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3650

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 30 December 2014

Curacao

Landen bezocht: