Wat een avonturen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu Wat een avonturen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu

Wat een avonturen!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

05 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!
Vandaag een berichtje vanuit een bewolkt en regenachtig Curaçao. Misschien maar goed ook anders was ik nooit aan een nieuwe blog toegekomen met al die stranduurtjes!

We hebben er nu twee weken stage op zitten. Als ik daarop terug kijk heb ik echt een super leuke twee weken gehad waarin ik een goede band met mijn stagebegeleidster heb opgebouwd wat de hele stage een stuk aantrekkelijker maakt. Wat een super lieve vrouw is dat! DE kinderen zijn ook echt heel leuk, maar de klas bij elkaar is een grote chaos. Praten, praten en nog eens praten, snap niet dat ze er zelf niet eens moe van worden. Gelukkig ligt het niet aan mij, mijn stagebegeleidster is erg blij dat ik er eindelijk ben! Dat beschouw ik dus als een compliment. Over complimenten gesproken, ik heb in de eerste week van mijn stage al twee keer alleen voor de klas gestaan omdat de leerkracht dus ziek was. Ik viel meteen met mijn neus in de boter, maar het waren leuke dagen. Het viel me reuze mee. Verder ben ik na school heel druk geweest met lessen voorbereiden en heb ik het voorwerk voor mijn onderzoeken opgestart. Daar ga ik komende week ook hard mee aan de slag. Ik heb dus echt wel het idee na onze eerste week vakantie dat de school is begonnen. We gaan na stage dan ook niet naar het strand maar aan school werken. Zo blijven de stranduurtjes ook echt een feestje!

Vorige week hadden we weer groot feest met onze auto. Op weg om onze buik een bodempje te geven voor Bloomingdale party, begaf onze auto het. Zo blond als we zijn, eerst getankt want wie weet was dat het probleem wel. Wegenwacht gebeld die toch de conclusie trok dat de handrem en de bougies kapot waren en oja, er zaten wat kabeltjes in de motorkap los. Hartstikke aardig dat die lieve meneer onze auto heeft weggesleept, maar toen stonden we dus daar zonder auto. Om ons feestje niet te laten verpesten, zijn we in een taxi gesprongen! Maandag direct om 9:00 aan de telefoon gehangen om eens even goed te vertellen dat we hier niet van gediend zijn bij het auto bedrijf, hebben we na lang drammen een nieuwe auto gekregen! Inmiddels heb ik begrepen dat ze hier niet gewend zijn een tegenwoord van studenten te ontvangen, haha heb je net de verkeerde aan ons! Nu krossen we tevreden het eiland over met een Kia Rio! Dikke prima (oja, moet er wel even bij vermelden dat de lampen het niet doen, dus ze zijn nog niet van ons af=))

Door de autoprobleempjes vorige week dan ook niet naar Casabou kunnen gaan, dus gisteren poging twee gedaan. Het lijkt wel alsof het ons niet is gegund. Regen, regen en nog meer regen. Heel vervelend maar op Mambo beach neergedaald waar de zon ons einde van de dag toch nog tegemoet kwam! Onze poging drie was vandaag, maar zoals ik het berichtje al begon, weer regen en een dik pak wolken. Morgen poging vier, ik laat jullie weten hoe die poging afloopt.

Afgelopen vrijdag zijn we naar de fullmoon party geweest, wat een feest is dat zeg! Ik ben helemaal niet van het uitgaan maar dat was een feestje waar ik volgende keer sowieso weer paraat ben! Het is een feest wat een keer per maand wordt gehouden, volgende keer kan Rutger dus gezellig mee! Over vier weekjes komt hij EIN-DE-LIJK! Het gaat heel goed (al zeg ik het zelf) met het gemis, maar toch kijk ik er enorm naar uit om Rutger en een week later mama en Wilfried op te halen op de airport!!

Oja, afgelopen week was het 'Siman di Kultura', cultuurweek op Curacao. We hebben er niet heel veel aandacht aan besteedt op school (wat wel de bedoeling was) maar de week hebben we in stijl afgesloten! Kinderen mochten verkleedt komen in typisch Curacaose stijl, een soort klederdracht, erg leuk! Ook hadden we een happy hour! Alle kinderen mochten hapjes en drankjes maken die specifiek van dit eiland komen, wat een lekkers allemaal zeg! Ik zat wel bommetje vol toen alle kinderen enthousiast naar mij toe kwamen om van alles te laten proeven want ja, ik was de enige die het allemaal niet kende. Letterkoekjes, pannenkoekjes, citroensap, kroketten (het lijkt alsof wij dat ook kennen maar dan op Curaçaose wijze gemaakt, heerlijk!!)

Ik geloof dat deze blog een beetje van de hak op de tak springt, maar zo voel ik me ook. Ik wil graag van alles vertellen dus ik ben maar begonnen met typen en dan krijg je dit=) Ik vind het super leuk om allemaal berichtjes te lezen van iedereen, super bedankt! Ik lees ze met veel plezier.

AYO, tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stephanie

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3646

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 30 December 2014

Curacao

Landen bezocht: