De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

25 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia lieve familie en vrienden,

Tijd voor weer een nieuw verhaal dacht ik zo! Wat vliegt de tijd, 1,5 week zijn we alweer in Curacao. Vorige week hebben we nog lekker genoten van onze week vakantie. We hebben echt even moeten wennen maar nu kan ik dan echt zeggen dat ik me thuis voel. Op het eiland, in huis en het klimaat is helemaal voor mij gemaakt! (voor de mensen die mij goed kennen, is dat natuurlijk niets nieuws;) haha).
Vorige week donderdag zijn we naar grote knip geweest, wat een prachtig uitzicht! Zal er een leuke foto van toevoegen, helaas kan ik het gevoel als je daar staat niet via de foto laten voelen maar het is er prachtig. Omdat je op grote knip verder geen faciliteiten hebt zijn we een stukje terug gereden naar playa lagune waar we lekker hebben geluncht. Geheel spontaan kwam daar ons eerste spannende avontuur, we hebben snorkels gehuurd!! Als drie gillende keukenmeiden sprongen we het water in en moesten we even wennen aan alle vissen om ons heen (vorig jaar had ik voor geen goud de zee in gegaan als ik een vis zag zwemmen). Uiteindelijk was het prachtig, ben heel blij dat we het gedaan hebben, we zijn zelfs schildpadden tegen gekomen die een stukje met ons mee zwommen.
Vrijdag was het dan zover, onze eerste kennismaking op onze stageschool. Na een gesprek met de stage coördinator kregen we een rondleiding door de school. Dat was toch wel spannend. Geheel onverwachts werden we toen voor een half uur alleen in onze klassen geplaatst om vast een eerste indruk te krijgen (daar had ik me dus niet op voorbereidt) Mijn stagebegeleidster is een aardige vrouw waarvan ik veel zin kreeg om te beginnen. Het is een grote, enorm drukke klas, dus ik ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat.
Maandag zijn we dan echt begonnen op stage, ik heb een dag geobserveerd in de klas. Ik vond het bijzonder om te merken dat hoewel het een school is met een Nederlands curriculum, er wel wat haken en ogen aan zitten zoals alles hier loopt. Afgelopen dinsdag was mijn begeleidster ziek en heb ik de klas alleen gedraaid. Dat ging best goed al zeg ik het zelf voor een tweede stagedag. Woensdag hebben we tijd ingelast om eens goed aan ons onderzoek te werken, dat geeft een goed gevoel. Ik ben erg nieuwsgierig naar het verloop van de onderzoeken en wat daar allemaal bij zal komen kijken, een hoop werk aan de winkel in ieder geval.
Ook vandaag weer alleen voor de klas gestaan, nu ben ik wel gesloopt. Kreeg een punthoofd van de kinderen vandaag (daar snapte ze maar niks van toen ik dat vertelde..) 'Huh, maar juf je hoofd is gewoon rond hoor'. Het is heel moeilijk om stil te zijn, en nog veel moeilijker om stil te blijven als ik 1 seconden niets zeg. Als het goed is staan we morgen weer samen voor de klas, hoop dan weer meer duidelijk te krijgen over het onderzoek.
Ojaaaa, vergeet ik bijna te vertellen dat we afgelopen vrijdag een teeeeeee GEK feest hebben gehad van DJ HARDWELL. Meneer kwam even draaien op het eiland. Verder van de week weer enorm veel met Rutger geskyped, toch wel heel fijn!! Ook mijn lieve vriendinnetje Emma is weer helemaal up to date=) Zou jullie allemaal wel dagelijks alles willen vertellen, maar helaas is daar de dag te kort voor. Ik vind het in ieder geval erg leuk om berichtjes over en weer te sturen zodat ik toch iedereen nog een beetje kan spreken af en toe. Vanavond gaan we nog even een hapje eten met wat vrienden van Myrthe die over zijn uit Nederland en morgen weer een dagje stage voor de boeg. Zondag gaan we naar Casabou, zal jullie wat leuke foto's laten zien als ik er ben geweest! Hebben jullie toch nog een beetje een idee waar ik zo nu en dan uithang.
AYO!

  • 26 September 2014 - 07:40

    Anke:

    Wat je allemaal al hebt gedaan in 1,5 week, Wow! Wat je allemaal al hebt gezien, prachtig! En het is pas het begin van je avontuur.. Wat er allemaal nog in het vooruitzicht ligt. Geniet ervan en spreek je snel! Kus van Roan en mij.

  • 02 Oktober 2014 - 23:44

    Karla Labrie:

    Lieve Stephanie, bon dia!

    Wat heerlijk om te lezen dat jij het zo fijn hebt op Curacao, maar......
    Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.
    Op Casabou heb je vast genoten, het is er prachtig!
    Sterkte met je klas en blijf lekker genieten van Dushi Korsou.
    Ayo Karla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stephanie

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3656

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 30 December 2014

Curacao

Landen bezocht: