Bon bini Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu Bon bini Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Stephanie Kooter - WaarBenJij.nu

Bon bini Curacao!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

17 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon bini Curacao, Welkom op Curacao.
Daar zijn we dan, op de plek van bestemming, Curacao! Wat een gek idee was dat. We kwamen aanvliegen en ik kon alleen maar denken 'ben ik hier nu echt?'. Als je me had vertelt dat ik in Spanje was geland zou ik je ook geloven. De vlucht ging erg voorspoedig, we hebben ons prima vermaakt met het ruime aanbod aan films en lekkere hapjes! De tijd vloog voorbij. Eenmaal aangekomen op Hato, het vliegveld van Curacao werden we netjes opgehaald door Kevin, de verhuurder. Even de koffers neergezet, en door om de eerste boodschapjes te halen. Stukje rijden over het eiland en dan... sta ja ineens bij de ALBERTHEIN! En dat is RAAR. Ik wist wel dat er een Ah op het eiland was, maar als je er dan daadwerkelijk loopt en je alles, maar dan ook alles tegen komt wat je in Nederland ook hebt staan. Boodschapjes inladen en terug naar ons studentenhuis.
Daar begint direct het volgende hoofdstuk van ons avontuur, het huis... We zijn direct met zijn drietjes onze mouwen op gaan stropen, een sopje gemaakt en alles drastisch gaan poetsen. Wat was het vies zeg, alsof er jaren geen schoonmaakster was geweest (en ze was 3 dagen daarvoor nog geweest). Na 2 uur schoonmaken, druppelden langzaam de huisgenoten binnen. Gezellig meiden en jongens. De verschillen tussen normen en waarden qua schoonmaken waren wel direct duidelijk. Ramen konden niet dicht (de vraag of je ze wel dicht is, is een andere), geen keukengerei, borden, pannen, bekers etc. Dinsdagochtend de huisbaas maar eens gebeld, want we stonden op het punt om gillend weg te rennen. Met veel twijfels ging de telefoon over, maar met een zeer, zeer positief gevoel hingen we weer op. Binnen een uur stond hij voor de deur om de situatie eens te bekijken. Hij was verbaasd, van zijn 24 delig glasset was er nog maar 1 over. Een Antilliaanse lach door de kamer van verbazing als hij ziet dat zijn complete pannenset is verdwenen, het lag dus toch niet aan ons. Vandaag komt hij om alles aan te passen, te maken en aan te vullen. Het komt allemaal dus wel goed.
Gisteren een autootje gehuurd, komende drie maanden rijden we in een volslagen golf over het eiland heen. Gisteren maar direct het eiland gaan verkennen. Laten we hier eens rechtsaf slaan, en tadaaa daar heb je toevallig Playa Marie Pompoen, wat een strand!! WAUW! helderblauwe zee, kleinschalig, lokaal tentje.. Dit is CURACAO!
Van huisgenoten hadden we gehoord dat het slim is om boodschappen te gaan doen bij een lokale supermarkt. Vol goede moed gingen we op pad, aantal keer verkeerd maar ineens 'JAAAA STOPPPPP DAAR IS HET', we hadden het gevonden:) Wat een mega supermarkt is dat, 1,5 uur later en wat Antiliaanse guldens armen liepen we weer naar buiten.
Gisteravond lekker hapje gegeten in Willemstad en gelopen over de Emmabrug.
Nu ga ik een douche nemen en naar de Floating Market, vers fruit halen! Tot de volgende.
Liefsss

• 17 September 2014 - 15:15

Keedy:

If I could turn back time....!!! Ik mis dushi Korsou!!

Enjoy!!!!!

• 17 September 2014 - 15:17

Iris:

Jaaaa! Super vet! Heeeel veeel plezier!

Dat idee van het strand altijd leuk om nu te lezen nu ik in de les zit haha!

Dikke kuss!

• 18 September 2014 - 10:08

Fred Rijntalder:

Fantastisch joh, dus je zit nu lekker op een tropisch eiland.
    Geniet ervan en maak er wat moois van.

Gelukkig is het hier (Soest) ook nog steeds mooi weer.

Groetjes.